Выдержка из интервью для PC Gamer UK.
"It’s detailed, cavernous, but more importantly, there’s more stuff you can do in Skyhold than on Commander Shepard’s ship. Past the tavern, stables, courtyard, kitchen, and dungeon (for imprisoning people, not slaying rats, I learn), I step to the War Table. Here, a dozen or so operation markers populate a world map: scouting missions, a task to gain the friendship of the dwarven kingdom of Orzammar or to recruit an arcanist. You complete these micro-quests entirely through the menu, and they grant modest benefits: gold, loot, resources, or adding more ‘agents’ who join the Inquisition."
читать дальше
"… part of playing Inquisitor means decorating Skyhold manually: everything from the windows, throne, banner, and heraldry to the drapes can be swapped in a menu."
There’s also a long section on how the Inquisition can “pass judgement” on certain people as a result of quests - the example they gave was dealing with a barbarian tribe [Knight-Enchanter’s note: I would guess these are Avvar!] after defeating their leader in battle. The judgement sequences come after some story events and offer the player a way to reflect on what just happened.
"Laidlaw underlines the value on getting players to look backward rather than simply anticipating the next quest. “Inquisition, moreso than many of our other games, takes a moment to just ask ‘how you feeling?’ and have characters dig into why you did what you did. And to try to understand the Inquisitor’s mind. And they’re some of my favourite moments in the game,” he says."
"Some operations, like this one, are instantly resolved, but others ask you to pick which of your three advisors – Josephine (political), Cullen (military), or Leliana (spying) – is the right fit for the job, making them temporarily unavailable. You can visit with all three of these support characters inside Skyhold.
Also nestled into the War Table (but separated from operations) are Inquisition perks, which draw on influence that you gain from exploring Thedas and completing quests. (If power is “Inquisition gold,” as Darrah puts it, influence is Inquisition XP, effectively.) There are four perk types: Forces, Secrets, Connections, and simply ‘Inquisition’, the first three of which are tied to the aforementioned advisors. A Forces perk might increase your potion capacity by four; a Secrets perk might increase the XP you earn from picking up codex entries; one Connections perk grants better merchant offers on rare items. Skyhold changes as a reflection of which perks you favour, although I wasn’t told how.
Добавила перевод:
читать дальшеКраткая выдержка:
- Скайхолд состоит из кухни, конюшен, таверны, двора, темницы для заключенных, комнаты с военным столом
- На вс (военном столе) расставлены маркеры для: разведывательных миссий, задания завоевать дружбу Орзаммара или вербовки чародея
- Эти микро-миссии выполняются через меню. За них даются скромные награды: золото, лут, ресурсы или агенты в Инквизицию
- Мы сможет декорировать крепость от окон, трона, баннера или геральдики до занавесок, используя меню
- Также будет возможность судить кого-то в результате квестов. К примеру, варварское племя (предположительно, это аввары) после победы над их лидером. Суд последует после сюжетных историй и игроку представится возможность подумать над тем, что случилось
- Майк Лейдлоу подчеркивает значение возможности взглянуть в прошлые события, а не просто ожидать будущие квесты. ДА: И в отличие от других биоваровских игр дает прочувствовать последствия, заглянуть в голову Инквизитору, задаться вопросом почему он/она это делает.
- Некоторые миссии выполняются мгновенно, но на другие нужно выбрать советника, подходящего для их решений: Джозефину (политика), Каллена (армия) или Лелиану (разведка), в результате чего они будут временно недоступны.
- В вс также встроены инквизиторские привилегии, которые являются результатом влияния, набранного от исследования Тедаса и выполнения квестов.
- Есть 4 типа привилегий: Силы, Секреты, Связи и просто "Инквизиция". Первые три связаны с Советниками.
- Привилегия "Силы" может увеличить вашу вместимость зелий на 4
- Привилегия "Секреты" может увеличить опыт от раскрытия записей кодекса
- Единица привилегии "Связи" улучшает торговые предложения на редкие товары
- Скайхолд изменяется как отражение того, какую привилегию вы любите больше всех.
@темы:
Dragon Age: Inquisition,
Новости,
Ссылки
стирать, убирать,декорировать крепость, брать пленников, вершить суд. На карте в крепости дофига отметок с локами, квестами, ресурсами. Будут какие-то перки за изучение территорий.Особенно вот это: "Inquisition takes a moment to just ask ‘how you feeling?’ and have characters dig into why you did what you did. And to try to understand the Inquisitor’s mind" - слава, блин, богу, что я не буду, подходя между миссиями к Дориану, слышать один и тот же ответ i'm in the middle of some calibrations))
Ну и да, очень приятно иметь возможность объяснить тем, кто не одобрил наши действия, но чьё понимание для нас важно, почему мы решили именно так. А не объясняться исключительно хедканонно, в игре продолжая слышать реплики неодобрения.
Про выбор подходящего для миссии советника тоже интересно.
Блин, если всё будет так круто, как они это расписывают, то мне уже просто не терпится.
Большое спасибо за перевод.
при романе с Жозефиной/Калленом Скайхолд, как я понимаю, будет праздником их перка?
НАВСЕГДА, а усиленно качать те же "секреты"?